Rezeki Terpijak?


Assalamualaikum kepada semua pembaca. Hari ini hari Sabtu bersamaan 7 Mac 2009 merupakan hari bertuah aku kot. Kenapa? Kerana semasa on the way ke Car Park Shopping Mall ni, kaki aku seperti terpijak sesuatu. Aku pandang bawah, nampak seperti cebisan kertas kosong. Tetapi kenapa berwarna merah? Nasib baik la aku tak sepak ke bawah lagi "cebisan kertas" tu. Dengan nafsu curious yang sangat tinggi, aku pun ambik la cebisan kertas tu. Alangkah terkejutnya, cebisan yang disangka kertas tu adalah wang kertas bernilai RM10! Walaueh! Tapi... bukan itu saja, RM50 pun ada sekali! Muahahaha! Adeh la.. Mungkin inilah yang dikatakan rezeki terpijak kan..

So, anda semua nak tahu apa yang jadi selepas itu? Aku capai kunci skuter aku, ride pegi topup, survey price phone. Tapi takde yang berminat la.. Then, aku pegi ke kedai sebelah. Ease Technology Solution. Sebuah kedai PC Service yang agak bagus la kat sini. Aku pun tegur la member aku yang kerja kat situ, Jimmy nama dia. Saja tanya dia pasal External HDD 2.5". Dia cakap tinggal satu je, 320GB dengan harga RM240. Huh? Biar betul? RM240 saja? Lepas aku check, hurmm.. OK! Tapau! Make it in 2 partition! So, hasilnya...

Muahahahaha.. enclosure RM30 je pun.. lepas ni nak grab enclosur player punya. RM360.. hehe
Akhir kata.. Alhamdullillah..

4 sarcasm?:

Anonymous said...

nak duet!! =p

xSPYROx said...

meh nk bank in.. hehehe

Anonymous said...

u must taw..
jap g i bg acc n0.. hehe..

Anonymous said...

cop2.. bukn ke xnal hard disk ni u nk bg kat i??


ShoutMix chat widget