Ketika Ini..

Ketika artikel ini aku taip, aku sedang mempelajari cara cara menggunakan satu benda alah yang dipanggil Macromedia Dreamweaver 8. Benda ni adalah satu aplikasi komputer yang digunakan untuk menghasilkan dan membina sesebuah laman web, atau dengan bahasa RTMnya, laman sesawang. Orang lain dah advance dalam menggunakan benda ni, aku masih merangkak-rangkak dalam industri yang serba serbi mencabar nih. Tetapi walau bagaimanapun, aku tetap ingin belajar seatu yang baru dan untuk menjadi seseorang yang berjaya, aku perlulah berusaha dengan lebih keras. Tak gitu? Gitu-gitu lah..

Ketika ini juga, aku telah di tugaskan untuk membuat satu kerja yang bagi aku amatlah memboringkan dan mengkhayalkan. Kenapa aku kata mengkhayalkan? Sebab aku asyik mengantuk ja time aku wat benda ni. Tak lain dan tak bukan, kerja2 mem"backup" rakaman dari CCTV! Bayangkan aku kena siapkan setiap hari sebelum pukul 5 petang. Dah la CCTV ada 16 Channel, setiap channel kena save rakaman tiap2 jam. Maknanya, untuk satu channel, aku kena save 24 rakaman video! Kemudian, 24 video x 16 Channel = 384 rakaman! Humang aih! Memang gila H1N1! Tapi nak wat macam mana, dah nama pun keja, wat je la.. Ok la, aku nak sambung ngan projek website guna Dreamweaver sambil backup CCTV. Kalau rajin tuh, masukla web aku yg satu lagi nih. KLIK JE KAT SINI..

0 sarcasm?:


ShoutMix chat widget