Hapdet!

huh.. Semekom!

Dah lama gilak aku x hapdet blog yang huduh nih.. maklumla, ngan kebizian kerja dalam mengatasi beberapa perkara yang x dapat diatasi secara normal, memanglah begini jadinya, LAMBAT! Ekceli, aku pun xdak entri apa yg nak dihapdet, sbb tu la aku x hapdet menda nih.. hehe..

Hurm.. puasa menjelang tiba, harap2 la segala impian aku dan housemate menjadi kenyataan. Bak kata Tuan Hussein Lempoyan dalam Tiga Abdul, "WOW! Meniaga orang lagi bikin banyak untung!" Apekah maksudnya? haha! Tu la projek terbaru kami. Menjadi orang tengah dalam kerja membekalkan pekerja asing kepada pengilang2 tempatan. Maksudnya, membawa masuk tenaga kerja asing untuk dijadikan Mat2 dan Minah2 Kilang yang berwawasan. Dalam deal kali ini, kami membawa masuk 800 orang pekerja asing. Setiap orang, kami hanya mengambil untung RM1 sehari. Diulangi, RM1 SEHARI! So, pendapatan seharian kami adalah RM800! Didarabkan pula dengan 26 hari bekerja:

RM800 x 26 hari = RM20800

Itulah pendapatan kasar kami untuk bulan ini. =) Kalau benda ini berterusan selama 2-3 tahun? Woa HAHAHAHA!

Walau camana pun, kerja dekat Olympia College ni tetap di hati.. ( selagi x dapat tawaran dari DELL la.. =p )

Hurm.. projek aku ngn keuntungan ini maybe akan jadi kenyataan.. bukan apa pun, aku nk "toys" ni ja.. =)



So, boleh la aku go on ngan hobi aku nih.. x payah beli yang mahal2, yang sederhana mcm ni pun da cukup. BTW, budget aku untuk mendalah ni dalam RM5K je pn.. So, hope menjadi kenyataan..



Anyway.. yang kat atas tu adalah semata2 akan menjadi medium touch up segala gambar yang akan aku tembak. Untuk makluman juga, item tersebut yang dikenali sebagai komputer riba, akan dibekalkan oleh seorang sahabat baik. =) Jangan jeles!

Last but not least...

"HAPPY HALF YEAR ANNIVESARY TO MY DEAR NISHA CHANTEK!"
if you read this, all i just wanna say is i love you till death!

0 sarcasm?:


ShoutMix chat widget